Tuesday, December 29, 2015

#34: Kenangan 'Haghaaaammmm' dengan Arwah Opah ;-)

Biiznillah...

Minggu lepas ada viral satu kisah 'Haram' kat Negeri Perak. Nak tergelak baca nya sebab memang pun deme ni guna perkataan 'haram' tu gitu2 aje. Tapi bila berkumpul sekali dengan orang2 kampong deme le baru jadi...kalau setakat bergaul dengan orang luar, memang tak terkeluar pun perkataan ni....kihkihkih...tapi jangan lupa, gaya nyebut kena betui...Makhraj dan harkat kena jaga...baru ada umphh!..

'Haghaaammmm'...aaa gitu ler nyebutnye....

Oh, kenapa saya tau? Sebab kampung belah mak saya di Teluk Intan. Selalu sangat dengar perkataan ni terutama time arwah Opah ada...(Rindu pulak kat arwah Opah...Allahhummaghfirlaha warhamha wa'afiha wa'fu'anha...)

Terus teringat kisah2 dengan arwah Opah pasal ayat 'haram' ni...

***
Masa tu balik kampung..Biasalah kalau bebudak ni kene la selalu diingatkan dah salam ke belum, dah cium tangan ke belum...nak jadi cerita nya,

Saya: Eh, Adam Umar Ahmad...dah salam Onyang belum ni?Masuk umah tak salam eh..terus nak main..
Arwah Opah: Nampak pun idak..Haghaaammmm nak nyalamnya...

***
Arwah Opah: Eh kome ni! Bukak biji mata tengok tibi. Haghaaammm nak mandi nye pon!


kihkikihkih....Comel kan arwah Opah saya? Dia memang sangat comel..;-)



Meh kita share sket cerita 'Haram yang viral tuh...hihihi..

***********************************************************

HARAM DI PERAK

Kita orang Perak bab haram ni dah biasa sangat-sangat.
Kalau setakat haramkan vape memang tak terkejut pun.
Kalau korang duk Perak mau terkejut dengar banyak lagi benda kena HARAM.

"Yob, udoh ke cuci longkang depan tu? Harammmmmm!"

"Yong, udoh masak ke? Harammmmm!"

"Kojer semalam yang awok suh buat tu udoh siap ke chor? Harammmmm!"

Haa...hamper semua benda kena haram.

Kekekekeke...

P/S: Haram = Tak / Belum buat

Credit: FB Teluk Intan - Official

*****************************************************


Borak-borak Sihat:
012-3198354 (Farisya) 013-3528860 (Nasrul)
SID ID: 912713
COD: Kampung Melayu Subang / Kota Damansara / Kajang POS: Nationwide
**************************************************
Fadhilat Asma'ul Husna - Al 'Adl (Maha Adil)
Dia adalah keadilan mutlak. Keadilan menjamin keamanan, ketenteraman, keseimbangan dan harmoni. Allah Maha Adil adalah musuh kepada mereka yang zalim.

No comments:

Post a Comment

Jom Komen! ;-)

There was an error in this gadget